lördag 27 april 2013

Goda nyheter

Ofta irriterar jag mig på de föreslagna sidorna som kommer upp på Facebook och på reklam i de sociala medierna. De handlar mest om ohållbar konsumtion, idiotiska skönhetsideal eller sjuk sensationslystnad. Men ibland dyker det upp riktiga guldkorn. Som Good News Magazine till exempel.

Det började med att Good news magagazine rekommenderades i facebook. Jag klickade mig runt och gillade vad jag läste. Sedan sökte jag mig vidare till deras webbplats och läste lite mer och bestämde mig för prenumerera på pappersvarianten.

Vi matas i dagsmedia med så mycket skitnyheter - ursäkta uttrycket. Det känns som det mest är jämmer, elände, död och förbannelse. Så jag slog till för att få motvikt. Här om dagen kom ett stort kuvert i vår brevlåda med de tre senaste numren.

Efter en stunds läsande bland korta notiser och långa artiklar ser jag multinyttan med magasinet. Nu är det slut på både överdosering av deppiga nyheter och eventuella problem med hårda magar. Jag lägger in dem på hemlighuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.