söndag 14 april 2013

Ut ur transithallen

I en veckas tid har jag befunnit mig mitt emellan två världar. Kroppen har varit i Sverige, i kyla och snö, på jobbet, i gamla vanliga livsmedelsbutiken, i den gamla vanliga sängen i det gamla vanliga sovrummet med taket så mycket närmare näsan.

Men mentalt har jag varit kvar i Thailand, i hyrhuset i Hua Hin med färre grejer och stora fria ytor, på verandan med takfläkten i rotation för svalka, i kortärmad blus och kortbenta byxor slafsandes i sandaler på väg mot Tesco Lotus, i bikini i poolen tillsammans med barnen - ligga länge på rygg och flyta (jag flyter som en kork) och roa mig med balansövningar bara för att se när jämvikten bryts.

Men nu tror jag att känslolivet är på väg över kontinenterna, tillbaka till min kropp och den här verkligheten. Jag håller på att lämna livet i Hua Hin och landa hemma, i mitt eget hus, i den vanligaste vardagen.

Rango, en av Hua Hin-trädgårdens bofasta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.