måndag 31 december 2012

I andra hand

Fick här om dagen nöjet att följa med äldsta dottern och hennes kompis till Pingstkyrkans Second Hand. Butiken hade halva priset på allt och de skulle dit och fynda.

Jag gillar verkligen Pingstkyrkans andra hands-butik, men inte för att den ligger i ett industriområde och bara har öppet två gånger i vecka. Jag tycker om att de har fräscha grejer och att allt är arrangerat på ett sätt som tilltalar mig. Färg och material får stå ihop och gör att det blir överskådligt och lätt att söka. Provhytterna är fina med olika tapeter i varje och med en stol som matchar tapeten. På ena väggen hänger en större spegel, stor nog att se sig i helfigur. På motsatt vägg hänger en mindre spegel som går att haka ner om man vill se hur provplagget ser ut bakifrån. Och så finns det ett ganska stort fik också, för den som vill ha något i munnen eller bara slå sig ner en stund.

Mest av allt går jag igång på husgeråd. Den här gången fick jag med mig en enkel vit duk med gröna ränder som bildar ett rutmönster. Den blir perfekt till sommarens picknick-korg. Jag hittade ytterligare en vinröd handhandduk som kompletterar de två som köptes förra gången. En oval ugnsform i vit keramik köpte jag också, eftersom flera av dem vi hade har gått sönder. Och till sist köpte jag en julkruka fastän julen snart är över.


Julnötterna, som inte kom fram innan vi reste bort för gemensamt julfirande med släkten, passar fint i den.

1 kommentar:

  1. Fint fynd,men vadå? Passar släkten i den är den lite väl liten /LS

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.