söndag 20 januari 2013

En dag på stranden


Idag gick vi till stranden för ett dopp i det blå. De senaste dagarna har varit blåsiga här i Hua Hin, så vattnet är rejält grumligt. Men de som vi hyr huset av berättar att det sällan är klart vatten här. För att uppleva det och eventuellt snorkla kan man ta sig ut till Koh Tao, vilket vi naturligtvis kommer att göra vid tillfälle.


Men idag nöjde vi oss med att bada. Emellanåt gick det att hålla barnen i skuggan, men efter ett tag frös de och ville ut i solen. Eller frös är kanske inte det rätta ordet, men de blev lite hurvna som vi säger i norrland, i alla fall.


Jag råkade gnugga in solskyddskräm i ögon och det sved minsann. Ögonen tårades så mycket att jag nästan inte kunde se. Dessutom blev jag ljuskänslig och vindkänslig vilket spädde på tårandet. Ingen bra kombo på en strand i Thailand. Men jag lindrade svedan med saltvatten - och har man fått saltvatten i ögonen någon gång så vet man att det känns det med. Sedan skylde jag mig från ljuset och vinden med solskärm i pannan och en blus svept omkring huvudet.

Ett litet titthål lämnade jag, som ett fönster att följa livet på stranden genom.

Editerat: Lånat bilden från dotterns blogg och lagt till i efterhand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.